1.Jak wpisać bilans otwarcia dla mieszkańców.
Jesli jest to pojedyńczy przypadek wchodzimy w Mieszkańców, wybieramy interesującego nas mieszkańca, w zakładkach mamy naliczenia i tutaj dodajemy nowy wpis zatytułowany jako bilans otwarcia. Na samym końcu tabelki natomiast widnieją dwa pola do zaznaczenia bilans otwarica i bilans zamknięcia .Zaznaczamy jedno pole w zależności od potrzeby.
Poniżej przykładowo wypełniona tabelka.
BILANS OTWARCIA
Jeżeli natomiast mamy większą ilość mieszkańców, którym chcemy dodać bilans otwarica korzystamy z narzędzi.
Przechodzimy do naliczeń i rozliczeń i tam wybieramy dodaj wpis do naliczeń.
TYP OPŁATY - to zaliczka o nazwie BILANS OTWARCIA.
Jeśli nie mamy takiej zaliczki należy przejść do KONFIGURACJI -----> SŁOWNIKI-----> TYP ZALICZKI ----> DODAJ NOWY WPIS.
Dodaj wpis
Pamiętamy o nie zaznaczaniu ,,Konta ksiegowego i opcji ,,Jeżeli ta zaliczka stanowi rozliczenie dla innej zaliczki....."
Następnie ustawiamy date według uznania i ,, DODAJEMY''.
2.WYMIANA LICZNIKA - BĄDŹ ZMIANA WŁAŚCICIELA
Aby prawidłowo ustawić naliczania liczników, należy wybrać moduł LICZNIKÓW
Wybieramy interesujacy nas licznik przyciskiem ,, WYBIERZ"
Następnie pokaże się nam lista punktów pomiarowych i tutaj dodajemy dwa nowe punkty pomiarowe.
Pierwszy o nazwie KOŃCOWY LICZNIK - z końcowym odczytem punktu pomiarowego o konkretnej wartości.
Drugi natomiast POCZĄTKOWY LICZNIK - z początkowym odczytem, który będzie zerowy .
Lista punktów
Odczyty punktów można dodac po wybraniu punktu przyciskiem ,, WYBIERZ''.
Odczyt punktów
Odczyt punktówPo uzupełnieniu poprawnie danych , liczniki będa odpowiednio naliczały zużycie.
TAK, każde pomieszczenie ma właściwość przypisywania właściciela z możliwością wielokrotnego wyboru.
TAK, należy skorzystać z zakładki MIESZKAŃCY ------> WYSOKOŚĆ NALICZENIA -----> w zakładce widnieje lista mieszkańców wraz ze wszystkimi naliczeniami. Po wybraniu odpowiednich mieszkańców nalezy wygenerować PDF a następnie wydrukować go w razie potrzeby.
WYSOKOŚC ZALICZKI
Aby ustawić bilans poczatkowy należy skorzystać z zakładki KSIĘGOWOŚĆ -----> USTAWIENIA BO i BZ DLA ZALICZEK.
Tutaj wybieramy konkretną zaliczkę i ustawiamy dla niej kwote na otwarcie.
6.EDYCJA WYDRUKÓW
Aby zmienić dane na wszystkich wydrukach z WO należy skorzystac z zakładki KONFIGURACJE----> WYDRUKI
Tutaj wprowadzamy dane w zależności od potrzeb i zapisujemy.
7.Informacje ogólne dla osiedla
Aby skonfigurować aktualna pieczątke nalezy wejść w KONFIGURACJE----INFORMACJE OGÓLNE.
8.OGÓLNE POEDSUMOWANIE.
Aby mieć ogólne podsumowanie przepływów i wpływów z Twojego osiedla widoczne w jednym miejscu należy przejść do KONFIGURACJI -----> KONFIGURACJI STRONY GŁÓWNE.
I po wejściu na stronę główną pokaże się nam widok całego zestawienia.
PODSUMOWANIE
W tym miejscu mamy widoczne wszystkie dane naszego osiedla .
Istnieje możliwość generowania wyników w zależnośći od daty i możliwość wydruku.
Po wprowadzeniu wyciągu w szczegółach kopiujemy numer konta bankowego płatnika i wprowadzamy go w Strefie MIESZKAŃCA, ewentualnie może byc to wymyslnony klucz przez nas, ktory mieszkaniec bedzie wpisywał w tytule przelewu.
Aby go dodać należy ,, WYBRAĆ,, konkretnego mieszkańca i tam w EDYCJI wpisujemy w kluczu rozpoznawalności jego numer konta.
Po wpisaniu należy zapisac zmiany, a przy nastepnym wczytywanym wyciągu system przypisze płatności odpowiednim mieszkańcom.
Zarejestruj się już teraz i skorzystaj z 30 dni darmowego dostępu!
Zarejestruj się!