Jak zacząć?



Pierwsze kroki, kóre należy wykonać, aby założyć poprawnie własne konto.

  1. Rejestracja na portalu w zakładce rejestracja.

  2. Aktywacja konta przez wiadomość e-mail.

  3. Po aktywacji otworzy się nam strona na której logujemy się pod podany wcześniej adres e-mail, a hasło otrzymamy drugim e-mailem. Hasło po zalogowaniu należy zmienić.

  4. Po zalogowaniu w pierwszej kolejności dodajemy mieszkanców. Wybieramy zakładkę MIESZKAŃCY --> DODAJ NOWY WPIS (lewy górny róg tabeli z zielonym krzyżykiem). Naszym oczom pojawi się poniższa tabelka:

IMG

Szczegółowy opis dodania znajduje się w moduł mieszkańcy.

  1. Następną czynnością bedzie dodanie pomieszczeń.Wybieramy zakładkę POMIESZCZENIA --> DODAJ NOWY WPIS.

(lewy górny róg tabeli z zielonym krzyżykiem).A pojawi się poniższa tabela.

IMG
  1. Po dodaniu wszystkich pomieszczeń przechodzimy do wprowadzenia zaliczek.Wybieramy KONFIGURACJA-->SŁOWNIKI-->TYPY ZALICZEK--> DODAJEMY NOWY WPIS (lewy górny róg tabeli z zielonym krzyżykiem). A wyświetli się nam poniższa tabela.
IMG

Tu dodajemy oprócz istniejącej zaliczki ADMINISTRACJA I ZARZĄDZANIE kolejne typy naliczeń jak: woda i ścieki, odpady i fundusz remontowy.Oczywiście można rozszerzać typy naliczeń w zależności od potrzeb.

  1. Po dodaniu typów zaliczek przechodzimy do dodania zaliczek . Wybieramy zakładkę POMIESZCZENIA --> DODAJ ZALICZKI AUTOMATYCZNIE. Po kliknięciu pojawi się na tabela do wypełnienia.
IMG

I po kolei dodajemy zaliczki zaczynając od ADMINISTRACJA I ZARZĄDZANIE. Wbieramy ilość, zazwyczaj będzie to powierzchnia udziałowa. Następnie wpisujemy cenę, wybieramy pomieszczenie i przechodzimy dalej.

Wrazie pomyłki dotyczącej zmiany zaliczki lub innych ustawień należy skorzystać z zakładki NARZĘDZIA --> HURTOWA EDYCJA ZALICZKI.

IMG
  1. Kolejnym etapem będzie skonfigurowanie okresu księgowego.Aby dodać nowy okres księgowym klikamy w prawy górny róg strony pod nazwą TWOJEGO OSIEDLA , okres księgowy -->konfiguracja. Ewentualnie możemy skorzystac z zakładki KONFIGURACJA --> SŁOWNIKI --> OKRESY KSIĘGOWE --> dodajemy nowy wpis.
IMG
  1. Po dodaniu okresu i zaliczek możemy przejść do naliczenia czynszu. Aby to zrobić musimy skorzystać z zakładki NARZĘDZIA -->NALICZENIA I ROZLICZENIA-->NALICZ CZYNSZ.
IMG

Tutaj wybieramy miesiąc,dzień za który chcemy naliczyc czynsz.I zapisujemy zmiany. Aby zobaczyć naliczenia klikamy na logo Wirtos.pl w lewym górnym roku, a na stronie głównej widzimy podsumowanie i bilans rozchodów i przychodów osiedla.

  1. Kolejną czynnością jest wprowadzenie kont banowych, aby wczytać wyciągi bankowe.
IMG

Wchodzimy w zakładkę KSIĘGOWOŚĆ--> KONTA BANKOWE.Po dodaniu kont wracamy do głównej zakładki KSIĘGOWOŚĆ i wybieramy swój bank i szablon do wprowadzenia danych z banku.

IMG

Wrazie braku szablonu lub banku należy się z nami skontaktować.

  1. Następnie dodajemy konta księgowe.Wybieramy KSIĘGOWOŚĆ -->KONTA KSIĘGOWE--> DODAJ NOWY WPIS. Dodajemy tu dwa konta księgowe dla wybranego kontrahenta np. za wywóz śmieci firma JASA, dwa konta - przelewy i - faktury.
IMG

Postępujemy dokładnie w taki sam sposób z innymi kontrahentami.

  1. Następnie tworzymy grupę kont księgowych,aby stworzyć bilans dla danego przedsiębiorstwa.

    Wybieramy KSIĘGOWOŚĆ-->GRUPA KONT KSIĘGOWYCH.

IMG

Po dodaniu konta, klikamy WYBIERZ, a następnie przechodzimy do zakładki GRUPA KONT KSIĘGOWYCH-KONFIGURACJA i dodajemy dwie grupy kont księgowych.Dzieki temu w bilansie będą widoczne rozchody i przychody .

IMG
  1. Kolejnym krokiem jest dodanie kontrahenta.KSIĘGOWOŚĆ-->KONTRAHENCI-->DODAJ NNOWY WPIS, w formularzu należy podać nazwę firmy i grupe kont z bilansem dla danego przedsiębiorstwa.
IMG
  1. Następnie dodamy typy kosztów(faktur otrzymanych).Wybieramy KONFIGURACJA--> SŁOWNIKI-->TYPY KOSZTÓW.Tutaj wybieramy naliczenia i przypisujemy je do odpowiedniego konta.
IMG
  1. Teraz możemy dodać pierwsze koszty dla naszego osiedla. Wybieramy KSIĘGOWOŚĆ -->WSZYSTKIE KOSZTY/FAKTURY OTRZYMANE. W formularzu wybieramy typ kosztu i wypełniamy wszystkie pola oznaczone czerwona gwiazdka. Konto księgowe to dana firma- faktury.
IMG

Te same kroki powtarzamy przy doadaniu kolejnych kosztów.

  1. Po uprzednim wczytaniu przelewów dokonanych na konto administarcji, teraz musimy zaksięgować wszystkie operacje na naszym koncie.Należy więc wybrać zakładkę KSIĘGOWOŚĆ--> NIEZAKSIĘGOWANE OPERACJE.

Teraz wybieramy opłaty, a następnie wybierając KONTO KSIĘGOWE- PRZELEWY badź mieszkańca księgujemy opłate.

Tak postępujemy z każdą inną wpłatą.

Niezaksięgowane operacje

Wpłaty można księgować na konto mieszkańca bądź kontrahenta .

Aby dokonać jakichkolwiek zmian w zaksięgowanych operacjach należy przejść do OPERACJI KSIĘGOWYCH w tym samym module.

OPERACJE BANKOWE

Wybierając ,, zółty ołówek'' można wprowadzać zmiany, natomiast ,, zielonym krzyżykiem'' można ręcznie wprowadzić przelewy .

  1. Widok podsumowania.

Aby zobaczyć ogólne podsumowanie naszego osiedla należy kliknąć w zielony domek ,logo Wirtos.pl widoczny w lewym górnym rogu ekranu.

Po kliknięciu pojawi się nam poniższy widok:

IMG

Jasny i czytelny widok obrotu i stanu pieniędzy naszego osiedla.Plik można generować w zależności od okresu, który chcemy mieć pokazany.Istnieje możliwość generacji PDF i wydruku.

Zawartość:

Najczęściej zadawane pytania

Ta, można prowadzić więcej niż jedną wspólnotę. Domyślnie podczas rejesracji zakłądana jest pierwsza wspólnota. Pozostałe należy dodąć. Aby je dodać należy wysłąć do nas email z prośba o dodanie nowego osiedla do konta.
Tak, pakiet obliczany jest na podstawie wszystkich lokali z wszystkich wspólnot. Jeżeli prowadzisz trzy wspólnoty z 20 lokalami w każdej, cena pakietu liczona jest dla 60 lokali.

Masz więcej pytań?

Skontaktuj się z nami

Przetestuj pełną funkcjonalność systemu!

Zarejestruj się już teraz i skorzystaj z 30 dni darmowego dostępu!

Zarejestruj się!